ممکن است شما در نوشتن کپی از طریق قیف فروش مهارت داشته باشید ، اما آیا شما در نوشتن توضیحات محصول که واقعاً به دست مصرف کنندگان می رسد تجربه زیادی داشته اید؟ از بعضی جهات ، تفاوت با نوشتن اشکال دیگر کپی متفاوت نیست. برای اینکه بتوانید این نسخه را تبدیل کنید ، می توانید برخی از نکات خاص را انتخاب کنید.

با درک تفاوت های ظریف در نوشتن توضیحات محصول شگفت انگیز ، می توانید به طیف وسیع تری از شرکت ها خدمات ارائه دهید.

تحقیقات کامل محصول

اگر نسخه نویسی را انجام داده اید ، احتمالاً حداقل برای ایجاد توصیفات محصول مؤثر ، حداقل با نوع تحقیقات عمیق که می خواهید انجام دهید ، آشنا هستید.

هنگامی که شما در مورد یک محصول تحقیق می کنید ، می خواهید عناصر مختلفی را در نظر بگیرید تا زوایایی را پیدا کنید که از طریق روش های جدید با مشتریان صحبت می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید (توجه داشته باشید که “محصول” با “سرویس” در هر نقطه ای قابل تعویض است):

     

  • در مورد موقعیت کلی بازار چه مزایایی دارد که جهانی ترین است؟
  •  

  • چگونه محصول در مقایسه با سایر افراد در کلاس یا صنعت خود مقایسه و یا متمایز است؟
  •  

  • محصول چقدر قابل اعتماد ، کارآمد ، اقتصادی ، آسان برای استفاده ، انحصاری یا در غیر این صورت خاص است؟

    اقتصاد

     

  • چگونه تولید می شود؟
  •  

  • چگونه حمل می شود؟
  •  

  • محصول را از کجا می توانید خریداری کنید؟
  •  

  • آیا داستانی جالب در پشت محصول یا مارک تجاری وجود دارد که می توانید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

هنگامی که چرخه عمر محصول و دامنه ای را که شخص می تواند به دنبال دستیابی به آن و استفاده از آن ببرد ، درک می کنید ، در موقعیت بهتری قرار دارید که در مورد آن بنویسید به گونه ای که بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند.

مشتری خود را بشناسید

هنگام انجام این نوع نوشتن ، مهم است که بتوانید واقعاً وارد سر مشتری شوید و “یک مایل در کفش خود را قدم بزنید” تا بتوانید درک کنید که این محصول واقعاً چه فایده ای به زندگی آنها می دهد.

در اینجا برخی از سؤالاتی را که می خواهید تحقیقات مشتری خود را انجام دهید در نظر بگیرید:

     

  • چه کسی آن را خریداری می کند؟
  •  

  • شخصیت خریدار چیست؟
  •  

  • خریدار چگونه انگیزه دارد؟
  •  

  • نیاز اصلی خریدار چیست؟
  •  

  • محصول چه کاری انجام می دهد؟
  •  

  • آیا می توانید یک یا چند نقطه از درد احتمالی خریدار را شناسایی کنید؟

یک نکته مفید این است که به سایتهایی مانند Reddit و Quora بروید تا دقیقاً درباره آنچه مردم در مورد صنعت یا محصول شما صحبت می کنند ، تحقیق کنید. این می تواند به شما در توسعه انواع محتوا و همچنین درک بهتر از بازار واقعی یا هدف خود کمک کند.

تفاوت بین ویژگی ها و مزایا را درک کنید

اصلی ترین کاری که فروشنده باید انجام دهد این است که اطمینان حاصل کند که آنها مزایای محصول را به وضوح به خریداران خود منتقل می کنند. می خواهید در مورد محصول سؤالات زیادی بپرسید زیرا این مربوط به بازار شما است. هنگامی که تحقیق در مورد محصول واقعاً را بررسی می کنید ، می خواهید درک کاملی از ویژگی ها و مزایای محصول داشته باشید. یک پیشنهاد این است که از هر طرف یک جدول ساده ایجاد کرده و لیستی با هر ردیف اختصاص داده شده به یک ویژگی خاص و سود مرتبط ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، ویژگی یک میز ممکن است کف لاستیک در کف پاها باشد و فایده این واقعیت است که آنها از خراش کف جلوگیری می کنند. از ویژگی های یک ژاکت زمستانی می توان به پشم گوسفندی آن اشاره کرد و سود آن این است که شخص را تا درجه حرارت خاصی گرم می کند.

کل نکته برجسته کردن مزایا ، تظاهرات است. در مورد معروف ترین اطلاعات جهان و چگونگی فروش خوب آن محصولات فکر کنید. آنها به خوبی فروختند زیرا فرد تصویری از مزایای خاص محصول می داد ، نه چندان ویژگی. در حقیقت ، یک مورد می تواند کاملاً بی فایده باشد ، اما اگر شخص نمایشی که آن را می فروشد ، راه های منحصر به فردی برای نشان دادن مزایای خود ارائه دهد ، و این را به گونه ای نشان می دهد که برای مخاطب خاص جذاب باشد. آنجا شما فروش دارید

به یک داستان بگویید

هر نویسنده و بازاریاب موفق می داند که داستان پردازی چیزی است که مخاطبان را درگیر می کند و باعث افزایش فروش می شود. این برای آگاهی از برند ضروری است. محصولی که داستانی را روایت می کند تقریبا همیشه درآمد بیشتری نسبت به همتای خود دارد.

طبیعتاً قرار است توضیحات محصول مفیدتر از برخی دیگر از کپی های تبلیغاتی باشد ، اما می توانند قالب های مختلفی نیز بگیرند. بنابراین ، اگر شما این اتاق را دارید که هر نوع عنصر انسانی را که داستانی را بیان می کند ، در خود گنجانید ، حتی اگر فقط به طور مختصر و ساده باشد ، این می تواند شما را به سمت فروش سریعتر از آنچه فکر می کنید سوق دهد. نکته این است که عنصر عاطفی و انسانی را هرچه بیشتر در هر نوع محتوا برای یک محصول خاص شامل کنید.

از زبان محور عمل استفاده کنید

از آنجا که با استفاده از لیستی از مزایا ، این کار را برای خودتان ایجاد کرده و سپس اطمینان حاصل می کنید که در توصیف محصول به درستی ارتباط برقرار شده است ، می خواهید آنها را به اقدامات خاص گره بزنید ، و همچنین نسخه خود را به صورت عملی محور کنید.

این یک مثال است. به جای نوشتن چیزی شبیه به این ، “این جوراب ها پاهای شما را گرم نگه می دارند” ، می توانید بگویید “از احساس سر خوردن به راحتی آرامش بخش این جورابهای حرارتی بعد از یک روز طولانی در محل کار لذت ببرید.”

این همه واقعاً کم می شود تا بتوانید خود را در چارچوب ذهن خریدار قرار دهید. این امر به تعریف نیاز خاص به احساس کمک می کند ، خوانندگان و خریداران را به اندازه کافی درگیر می کنند تا در واقع بخشی از قسمت خرید را دنبال کنند. زبان عمل گرا نیاز را معطوف می کند – در این حالت ، اگر سرد باشد ، به لباس گرم نیاز دارید و به زودی.

آهنگ شما می تواند فروش را خراب یا خراب کند

در بیشتر مواقع ، فهمیدن چگونگی تنظیم کپی خود ، مفید است که وضعیت احساسی خاص مشتری را در نظر بگیرید. شما باید اطمینان حاصل کنید که تن متناسب با محصول و شخصیت خریدار است. این به ارتباط با مشخص کردن “نقطه درد” یا به عبارت ساده تر آن ، پی بردن به دلیل خرید یک کاربر معین ، و اشاره کردن آن به روشی است که توجه می کند مربوط می شود.

به آخرین باری فکر کنید که چیزی را به صورت آنلاین و با هوی و هوس خریداری کردید ، نه برنامه ریزی شده ، بلکه به صورت پراکنده ، و اینکه از آن خوشحال شدید. چی فکر میکردی؟ این چه حسی را به شما می دهد؟

برنامه ریزی

شناسایی نقطه درد شخص و پرداختن به آن واقعاً یک لحظه مهم است که می تواند فروش را خراب یا خراب کند و این به خصوص در دنیای دیجیتال صادق است.

دیجیتال

بسته به صدای برند و نوع محصول شما ، ممکن است بخواهید تونی را تحریک کنید که طنزآمیز باشد یا نوع دیگری از احساسات را که مطابق با نقطه درد است ، تزریق کنید.

ضریب خرید

توضیحات محصول فقط توضیحی است به این معنی که شما ممکن است مسئول نوشتن برای مرحله بعدی قیف فروش باشید. با این وجود ، بسته به نوع محتوا که مسئولیت آن را بر عهده دارید ، می خواهید قدم بعدی را در رابطه با نحوه ارائه پیشنهاد خرید در نظر بگیرید.

این توسط شرکت تعیین خواهد شد ، اما به معنای کلی اگر خودتان این نوع موارد را ایجاد می کنید ، می خواهید نقاط فروش ویژه ای مانند پیشنهادات ویژه را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید با “پشیمانی خریدار” تماس برقرار کنید. به عبارت دیگر ، اگر آنها محصول را خریداری نکنند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برای سئو بهینه سازی کنید

بهینه سازی توضیحات محصول شما برای سئو در دنیای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی در عناوین خود استفاده می کنید ، تصاویر به همراه خود را بهینه می کنید و تعداد کافی از کلمات کلیدی را در کل اطمینان می دهید. ممکن است بخواهید کپی توضیحات محصول خود را برای یک پلتفرم خاص مانند آمازون بهینه کنید ، یا ممکن است بخواهید یک پیش نویس اساسی تهیه کنید که در متن های متنوعی قابل استفاده باشد.

تمام این گفته ها ، قبل از هر چیز دیگری می خواهید روی خوانایی ، کیفیت و تعامل بیش از سازگاری SEO متمرکز شوید ، مهم نیست که چه نوع نسخه ای را می نویسید. تمرکز بیش از حد بر روی آن می تواند محتوای شما را ناپسند و خسته کننده کند ، و به سادگی جذابیت خوانندگان شما نخواهد بود.

آخر اما کم کم: آن را ساده نگه دارید

نوشتن نسخه ای که تبدیل می شود ساده تر و پیچیده تر از آنچه فکر می کنید است. در حالی که در انجام تحقیقات شما شایستگی زیادی وجود دارد ، و هر زاویه ای از محصول را می توانید کاوش کنید ، صرفاً قدم زدن و ایجاد یک داستان ساده که یک مشتری می تواند با آن ارتباط برقرار کند ، شایستگی زیادی نیز دارد. و این رویکرد به ویژه در این روز از بارگذاری بیش از حد اطلاعات معتبر است. قبل از هر چیز چیزها را در سطح انسانی نگه دارید ، داستانی را در آن گنجانده و روی مشارکت در جستجوگرها متمرکز شوید. وقتی این کار را مطابق با یک استراتژی خوب انجام دهید ، احتمالاً پیدا کردن و تبدیل مشتریان به راحتی پیدا خواهید کرد.

<