چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۰ نظر ۴,۱۵۰ بازدید

فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از پرسودترین فعالیتای یه تجارت آنلاینه که هر سایت و تجارت آنلاینی باید به اون توجه خاص داشته باشه. در این مقاله راه هایی ثابت شده رو به شما آموزش می دیم تا از فعالیت در شبکه های اجتماعی به سوددهی زیادی برسین.

می گن تاجران همون جایی می رن که مردم می رن و به پیروی از اونا، پول هم اونا رو دنبال می کنه. در سال ۲۰۱۶ واسه اولین بار تاجران هزینه بیشتری روی تبلیغات دیجیتالی به نسبت تبلیغات تلویزیونی کردن و این روند به صورت زیادی در حال زیاد شدنه. این روزا مردم حضور غیر قابل باوری در شبکه های اجتماعی دارن. طبق آمارهای منتشر شده، نزدیک بیشتر از ۲٫۵ میلیارد نفر در این شبکه ها هستن و دست کم از یکی از این رسانه ها به صورت ماهیانه استفاده می کنن. این وسط کمپانیایی مثل فیسبوک هم وجود دارن که انگار خود رو معتقد می دونن تا کل دنیا یا دست کم کل کاربران اینترنتی دنیا رو یه تیکه از شبکه های اجتماعی کنن.

دیجیتال

این بازار پر تب و تاب کارآفرینان و رهبران تجارتای جورواجور رو راضی کرده تا از بازاریابیای سنتی به سمت بازایابی اینترنتی حرکت کرده و از فرصت عالی که این نوع تجارت در اختیار اونا قرار میده استفاده کنن. در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۲۷ میلیارد دلار فقط در تبلیغات فیسبوک هزینه شد. اگه بتونین به یکی از تجارتای موفق در فیسبوک تبدیل شید، حتی اگه یه هزارم این مبلغ سهم شما باشه، بازم رقمی بسیار بالا واسه شما میشه. این آمار نشون دهنده اینه که راه اندازی یه تجارت در شبکه های اجتماعی تا چه حدی می تونه پرسود باشه.

دلار

در ادامه مبحث به سراغ ۱۰ روش و راه حل ثابت شده واسه اینکه چیجوری در شبکه های اجتماعی تجارت خود رو پرورش بدین میریم، دقت کنین که این مقاله واسه رونق کار و کاسبی در سطح بین المللی نوشته شده، البته تلاش شده در میان مطالب به نکاتی که در ایران هم می تونین اونا رو استفاده کنین اشاره شه اما این نکته رو هم در نظر داشته باشین که همه این سرویسا واسه شما فقط با داشتن یه مستر کارت قابل استفاده س.

راه حل

۱٫ با تبلیغات هوشمند Lookalike Audience در فیسبوک تجارت خود رو از این رو به اون رو کنین

تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Ads یه جور از تبلیغات ارائه شده به وسیله فیسبوکه که دارای یه سیستم پیشرفته واسه شناسایی اهداف مخاطبین شما هستش. این سیستم به شما کمک می کنه تا مخاطبین خود رو بهتر شناسایی کنین و واسه شما امکان ایجاد رابطه با اونا رو در بستری تجاری جفت و جور می کنه. این نوع از تبلیغات هوشمند مناسب واسه تجارت هاییه که به فروش اجناس و سرویسای خاص مشغول هستن.

تبلیغات Lookalike به روشی موثر در صنعت تجارت الکترونیک تبدیل شدن که از راه اون کارآفرینان می تونن با سرعت زیاد مخاطبانی که بیشترین پتانسیل واسه تبدیل شدن به مشتری واقعی و خریداران اجناس و سرویسای اونا رو دارن رو بدون انجام کارای سنگین و روشای هدف دار پیچیده بشناسن.

فیسبوک واسه تبلیغات مخصوص مخاطبان هوشمند یا همون تبلیغات Lookalike Audience تصمیمات جالبی فکر کرده س. شما می تونین از این سیستم به شکلی استفاده کنین که با هزینه های کم به ازای هر کلیک، مشتریان مستعد خریدی که به دنبال کالاهایی مثل اجناس و سرویساتون هستن رو پیدا کنین و بستری آسون واسه فروش مستقیم خود به این افراد بسازین.

حالا بخش کلی ای از این سرویس در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم که کاربران زیادی در ایران داره فعال شده و ممکنه تازگیا وقتی در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستین متوجه مطالبی شید که در میان محتوای صفحاتی که دنبال کردین نشون داده می شن و یه پیشنهاد تبلیغاتی هستن که براساس چیزای مورد علاقه شما در صفحه اینستاگرام شما نشون داده می شه.

واسه فعال سازی این تبلیغات هم باید از بخش تبلیغات فیس بوک دست به کار شین، این سرویس تبلیغاتی در اینستاگرام همکنون به وسیله شرکتای ایرونی زیادی فعال شده و مورد استفاده قرار گرفته و در حال گسترشه.

مقاله در رابطه: ۷ روشی که می تونین با اونا مشتریان ثابت بیشتری جذب کنین

۲٫ یه اینفلوئنسر مارکتینگ هدف دار در شبکه های اجتماعی شروع کنین

تقریبا تموم تاجران و کارآفرینای امروزی که به اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخته ان فکر می کنن که این روش از تجارت، موثر و به درد بخوره. مبحث Influencer Marketing گسترده و دارای جزئیات زیادیه که نمیشه خیلی خلاصه وار اونو توضیح داد. اینفلوئنسرها آدمایی فعال و با پتانسیل بالا در تجارت آنلاین و بخشای جور واجور اون مثل رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستن. این افراد خاص می تونن تجارت شما رو با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش بدن. شما اگه بتونین یه شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها دوستی داشته باشین، شانس خیلی بیشتری واسه کسب مشتری و افزایش فروش دارین.

مشکلی که در این مورد هست اینه که بیشتر کارآفرینان نمی دونن چیجوری این افراد رو شناسایی کنن و یا به درستی به اونا نزدیک شن. خیلی از این کارآفرینان حتی بعد از پیدا کردن شخص مورد نظر، بازم به درستی نمی دونن چیجوری باید از اونا استفاده کنن. کاری که شما باید در این مورد انجام بدین اینه که از افراد آشنا به فن و موفق در این مورد مشاوره بگیرین تا با در نظر گرفتن زمینه کاری شما، انتخاب مناسب رو شناسایی کنین. این تجارت دو طرفه س. شما حتی اگه صاحب تجارت خاصی نیستین می تونین به یه اینفلوئنسر مارکتر تبدیل شده و با کسب محبوبیت بین کاربران، موقعیتی مناسب واسه جذب تبلیغات برنده های دیگه بسازین.

مشکلی

واسه آشنایی بیشتر با مبحث Influencer Marketing مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیه؟ رو بخونین.

۳٫ به استاد استوریای اینستاگرام و مشاور محتوا تبدیل شید

مطمئنا شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از بزرگترین و شایدً یکی از سه شبکه اجتماعی محبوب حال حاضر در دنیاس. اینستاگرام به صورت مقطعی قابلیتایی معرفی کرد که این رسانه اجتماعی رو بیشتر از قبل بزرگ و کاربردی کرد. یکی از این قابلیتا، توانایی استوری گذاشتنه. به گفته کارشناسان، از زمان اضافه شدن این توانایی به اینستاگرام، محبوبیت این شبکه بیشتر از ۴۰% زیاد شده و تعداد کاربران اون از مرز بیشتر از ۸۰۰ میلیون نفر گذشته س.

خیلی از افراد موفق فکر می کنن تأثیری که استوریا در تجارت اونا داشته، حتی انگار از فعالیتای مشابه در Snapchat هم بهتر بوده. دیدن استوریا واسه کاربران وقت زیادی نمی گیره و مشاهده اونا خیلی راحته. پس تبلیغاتی که از این روش صورت بگیرن شانس زیادی واسه دیده شدن دارن. برنده های بزرگ تجاری، تقریباً هر روز از راه استوریا با کاربران و مشتری هاشون در رابطه هستن. شمام می تونین از راه استوریا اجناس و سرویس خود رو به کمک تصاویر و محتوای جذاب واسه کاربران زیادی به نمایش بذارین.

مثل یه سریای دیگه از سرویسای مشابه، واسه اینستاگرام هم وسایل آنلاین به خاطر بررسی و بهبود کارکرد شما ارائه شده. شما می تونین از این وسیله موشکافی اینستاگرام به خاطر رسیدن به فالوئرهایی که به سبک محتوای شما علاقه بیشتری دارن استفاده کنین. این وسیله ها به شما نشون میدن که محتوای منتشر شده شما به نسبت رقبا چه مقدار بیشتر روش زوم شده. با این روش کم و کاستیای خود رو در قیاس با بقیه رقبا بهتر درک می کنین و می تونین با برطرف کردن اونا، پیشرفت چشم گیری پیدا کنین.

موشکافی

آموزش ویدئویی: چیجوری با اینستاگرام کار و کاسبی خود رو رونق بدیم؟

۴٫ با وسایل تبلیغاتی جدید Linkedin جزو اولین تجارتای سود رسون در این شبکه باشین

در مقایسه با بقیه پلتفرمای شبکه های اجتماعی، لینکدین (Linkedin) مبادرت به عرضه چندین وسیله تبلیغاتی جورواجور و با ارزش مخصوص کارآفرینان و صاحبان مشاغل کرده. خیلی از سازمانا و تجارتای بزرگ با گذشت زمان این وسایل تبلیغاتی رو به شکلی انحصاری می کنن. اما به طور کامل مشخصه تجارتی که واسه اولین بار سراغ اینجور وسایل تبلیغاتی بره از مزیت اولین بودن (First-mover Advantage) بهره مند می شه.

بعضی از تغییرات جدید این سیستم تبلیغ دهی در لینکدین شامل اضافه شدن تبلیغات داینامیک، هدف گذاری بهتر و بهتر شده مشتریان، توانایی تعیین اهداف در قشرهای جور واجور و امکان جمع آوری اطلاعات و اخبار جدید از راه سیستم Feedه. می تونین لیست آخرین تغییرات و بروزرسانیای وسایل تبلیغاتی Linkedin رو از اینجا ببینین.

۵٫ محتوای خود رو از راه کانال و ویدئوهای YouTube پیشرفت بدین

YouTube ماهیانه به وسیله ۲ میلیارد نفر استفاده میشن و از اونجا که این شبکه زیرمجموعه ای از Googleه، میشه از سیستم تبلیغات منحصر به فرد و هوشمندانه گوگل در یوتیوب هم استفاده کرد. این یعنی شما با فعالیت در YouTube فرصتای تبلیغاتی بسیار عالی با بازدهی فوق العاده ای رو در اختیار دارین.

شما می تونین در یوتیوب محتوای قفل شده یا به اصطلاح Gated Content بذارین و در ازای نمایش محتوای خود از کاربران بخواین تا فرم مورد نظر شما رو پر کنن. این فرما می تونن شامل فرم درخواست نام، ایمیل و … باشن. با اینکه محتوای Gated ممکنه واسه خیلی از کاربران خیلی مورد پسند نباشه، اما با این کار می تونین در عین بازاریابی محتوایی، به بازاریابی ایمیلی هم بپردازید.

بازاریابی محتوا

بعضی از فعالان این بخش حتی در ازای نمایش محتوای قفل شده اطلاعات جور واجور دیگری می خوان. با این روش میشه به تولید و منتشر کردن ویدئوهایی که کاربران خاص به دنبال اونا هستن پرداخت و از راه سیستم حرفه ای تبلیغات YouTube و Google به درآمدزایی رسید.

حالا در شبکه های اجتماعی ویدیویی ایرونی مانند آپارات هم سرویس نمایش تبلیغات قبل از ویدیوها فعال شده و می تونین با تبلیغات کار و کاسبی خود در این قسمت خیلی سریع به وسیله افراد زیادی دیده شید.

۶٫ با کمک گروه های Facebook به گسترش تجارت خود سرعت ببخشین

مردم همیشه به اجتماع و در رابطه بودن اشتیاق نشون دادن. این موضوع حتی با اینکه این روزا بیشتر ارتباطات از راه دنیای مجازی صورت میگیره هم بازم صحت داره. خیلی از برنده های با ارزش و مولتی میلیون دلاری الان در فیسبوک گروه های اجتماعی ایجاد کردن و از راه اونا نه فقط به بهتر شدن کیفیت خدمات و مشهور کردن برند خود مشغول هستن، بلکه راهی پر سود واسه افزایش فروش خود جفت و جور ساخته ان.

تلاش کنین تجارت خود رو دور ایده های کامل سازی شده پایه گذاری کنین. در این صورت، ایده های کاربران و مشارکت کنندگان رو مورد توجه قرار می دید و گزینه ای مشترک که همه این ایده ها و نیازها رو پوشش دهد به سیستم کاری خود اضافه می کنین. این تعامل دو طرفه در آخر به سود خود شما میشه. با کمک گروه های فیسبوکی میشه رابطه نزدیکی با کاربران برقرار کرد و از نظر و ایده های اونا کاربرده های لازم رو به درستی برد.

ایده

گروه های تجاری می تونن در شبکه های اجتماعی محبوب دیگه هم مانند تلگرام و واتس اپ و حتی پیام رسانای داخلی مانند سروش، بله و… تشکیل شن، اما نکته ای که مهمه اینه که شما باید از تشکیل یه گروه هدف داشته باشین و تلاش کنین به طور پیوسته با در نظر گرفتن نظرات کاربران که در گروه اونا رو مشاهده می کنین اهداف خود رو بهتر کنین.

۷٫ با کامل سازی فعالیتای خود در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی کنین

ده ها برند معتبر جهانی با روش بازاریابی ویروسی یا Viral Marketing در شبکه های اجتماعی تونستن فعالیت خود رو خوب گسترش داده و به سودآوری زیادی برسن. با اینکه روش اجرا این نوع بازاریابی واسه همه به یه صورت نیس، اما نقطه مشترک موفقیت آمیز در همه اونا ترکیب و کامل سازی فعالیتا در رسانه های اجتماعی بوده.

واسه این مورد شما باید راه مناسب خودتون رو با در نظر گرفتن فعالیت هاتون انتخاب کنین. واسه این کار باید با آزمون و خطا رسانه های کاربردی تر رو انتخاب کنین. کاری که می تونین بکنین اینه که فعالیت اصلی خود رو با یکی از شبکه های اجتماعی کامل سازی کنین. مثلا کامل سازی اینستاگرام با فیس بوک اطلاعات این دو شبکه رو برابر سازی می کنه و یا کامل سازی Periscope با Twitter امکان اطلاع رسانیای منتخب توئیتر در پریسکوپ رو به صورت خودکار جفت و جور کرده.

بعضی از تجارتا و وب سایتای خاص هم، اپلیکیشنایی طراحی کردن تا با شبکه های اجتماعی کامل شده و اطلاعات رو در کسری از ثانیه به اشتراک بذارن. با این روش ها می تونین زمان کمتری رو در شبکه های اجتماعی جورواجور صرف کنین و از یه سیستم اتوماسیون واسه این کار بهره مند شید.

پیشنهاد: واسه درک بهتر بازاریابی ویروسی، مقاله بازاریابی ویروسی چیه؟ رو بخونین.

۸٫ از شبکه های اجتماعی که رقبای شما از اونا به درستی استفاده نمی کنن خوب بهره مند شید

واسه کسب موفقیت در بحث رسانه های اجتماعی، باید با دید رقابتی به موضوع نگاه کنیم. این روزا تعداد پلتفرمای شبکه های اجتماعی به اندازه کافی زیاده و بازم تعداد اونا در حال اضافه شدنه. شما باید با فرض بر اینکه رقبای شما به درستی از همه این پلتفرما استفاده نمی کنن، فعالیت خود رو در بعضی از اونا شروع کنین. چون که میشه مطمئن بود تعداد بسیار زیادی مشتری و کاربر در اون پلتفرما هستن و این یعنی پتانسیل زیاد واسه جذب مشتریایی جدید از پلتفرمای جدید.

اگه با یه روش هدف دار مناسب اینجور کاری رو مدیریت کنین، بدون دردسر خاص و بدون رقابت با رقبایتان می تونین همه اون مشتریا و کاربران مستعد تبدیل شدن به مشتری رو شناسایی و جذب کنین. با این کار به طور خیلی از رقبای خود پیشی گرفته و در نتیجه فروش خود رو بیشتر از قبل گسترش می دید.

مقاله پیشنهادی؛ (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیجوری مارا به هدفمون میرسونه؟

۹٫ به اولین تجارتایی تبدیل شید که از AR و VR در شبکه های اجتماعی استفاده می کنه

چند سالیست که وسایل AR یا Augmented Reality (واقعیت اضافه) و VR یا Virtual Reality (واقعیت مجازی) نقش بسیار پر رنگی در زندگی دیجیتالی امروزی دارن. شاید به نظر نمی رسید که این وسایل سرگرم کننده بتونن با توانی خارج از حد تصور وارد دنیای رقابت با بقیه گدجتا و وسایل آنلاین امروزی شن. این وسیله ها امروزه سهم بزرگی از گدجتای دیجیتالی رو در اختیار دارن و در صنعتای جور واجور از جمله بازی سازی و تبلیغات استفاده میشن.

توجه و سرمایه گذاری زیاد کمپانیای بزرگی مثل اپل روی واقعیت اضافه و کمپانیایی مثل گوگل و فیسبوک روی واقعیت مجازی، این گدجتا رو خیلی بیشتر از قبل مورد استقبال قرار داده. تازگیا پای سیستم تبلیغات حرفه ای این دستگاه ها به سایتا و رسانه های اجتماعی هم باز شده. ً این وسط کسائی که با ایده پردازیای نوین و مناسب بتونن از این تکنولوژیا و دیگه تکنولوژیای جدید به خاطر رابطه نزدیک تر با کاربران استفاده کنن، شانس خیلی بیشتری واسه محبوب تر کردن برند و افزایش سوددهی خود دارن.

سرمایه گذاری

پیشنهاد؛ اینفوگرافیک: هفت ویژگی بازاریابی دیجیتالی واسه بیشتر دیده شدن شما

۱۰٫ تلاش کنین برند خود رو واسه نسل زد (دهه هفتاد و هشتاد) در شبکه های اجتماعی انحصاری کنین

نسل زد (Gen Z) که با اسمای مختلفی مثل نسل اینترنت و فناوری شناخته می شن، به نسل متولدین دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی می گن. در ایران این نسل، همون نسل دهه هفتاد و دهه هشتاده. متولدین این نسل از اونجا که از کودکی با فناوریای مشابه و تکنولوژیای امروزی آشنا بودن، با شبکه های اجتماعی رابطه بسیار بهتری نسبت به نسل قبل دارن. به هر حال، باید گفت که مورد توجه قرار دادن علائق و سلایق این نسل به دیگر نسلا ارجعیت بیشتری داره.

یه مطالعه تحقیقاتی نشون داده که دانش آموزان و دانشجویان امروزی در سراسر دنیا، به صورت متوسط روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ بار Instagram و Snapchat خود رو چک می کنن. این نسل جدید از مشتریا و مصرف کنندگان، اهداف مهمی واسه خیلی از برنده ها و تجارتا هستن. پس، تجارتایی که تونسته باشن با این افراد رابطه برقرار کرده و نیازای اونا رو تحت پوشش بذارن، به بزرگترین و قوی ترین تجارتای فعال در بخش بازاریابی آنلاین مبدل شدن. شمام می تونین با دنبال کردن چیزای مورد علاقه این نسل اجناس و سرویسای مناسب با اونا رو جفت و جور کرده و به یه حریف قوی در این بخش تبدیل شید.

دانشجو

شبکه های اجتماعی پتانسیل پرورش دادن کار و کاسبیای پردرآمد رو دارن. اگه شمام می خواین در میون این افراد باشین، پس باید اول جنبه های جور واجور این شبکه ها رو شناسایی کرده و مهارتای کافی رو از الگوبرداری از رقبا و پیدا کردن راه های جدید و انحصاری به دست بیارین. بعد اهداف خود رو مشخص کرده و هم جهت با فعالیت در این رسانه ها، اهدافتون رو دنبال کنین.

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۱۰ راه ثابت شده واسه میلیونر شدن در شبکه های اجتماعی