سئو و بهینه سازی سایت

سئو

چیجوری یه کار و کاسبی کوچیک می تونه در سئو موفق باشه؟

رامین محمودی

۹

۰

۰ ۰۰۰۱

شاید در نگاه اول، رقابت با سایتای بزرگ در یافته های جستجوی گوگل چیزی نشدنی به نظر برسه، اما بهتره بدونین مدیریت سایت یه کار و کاسبی کوچیک می تونه امتیازات بسیار زیادی در مورد سئو و بهینه سازی سایت براتون داشته باشه.

در مقالۀ امروز می خوام دربارۀ فرصتایی استثنایی صحبت کنم که وب سایتای بزرگ، بر خلاف تجربه و امتیازات طبیعی خود قادر به به کار گیری اونا نیستن. این فرصتا به یه کار و کاسبی کوچیک اجازه میده تا با کمی تلاش، رتبه های خوبی در موتورهای جستجو به دست آورد.

پس، اگه شمام سایت کوچیکی دارین یا تازگیا سایت خود رو راه اندازی کردین، پیشنهاد می کنم این مقاله رو بخونین. خوندن نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کنه تا بتونین برنده های بزرگ در زمینۀ کاری خود رو در یافته های جستجوی گوگل به رقابت بکشین.

برتریای یه سایت بزرگ

مطمئنا یه سایت بزرگ و مشهور، برتریای بسیاری نسبت به وب سایتای کوچیک داره، به خصوص در مورد سئو و بهینه سازی سایت. بعضی از امتیازات وب سایتای بزرگ عبارتند از:

اعتبار دامنه یا Domain Authority

وب سایتای بزرگ، معمولاً مدت زمان زیادیه که مشغول به فعالیت هستن و بالطبع صفحات بسیار زیادی دارن. اینجور وب سایتایی، مرتباً درحال بروزرسانی محتوای سایت خود هستن و لینک بیلدینگ قدرتمندی دارن. به خاطر همین، اعتبار دامنه یا DA اونا بالا هستش.

تعداد و تنوع لینکای سایت

همونطور که در بالا اشاره کردیم، وب سایتا بزرگ لینک بیلدینگ قدرتمندی دارن. همین، تعداد زیاد لینکای جور واجور دلیل می شه موتورهای جستجو (که خیلی سخت گیر و متعصب هستن)، رتبۀ بالاتری رو به محتوای وب سایتای بزرگ اختصاص بدن. اگه همون محتوا، تو یه سایت کوچیک یا تازه تاسیس منتشر شه، مطمئناً رتبۀ قابل قبولی کسب نمی کنه.

قابل اعتماد بودن

وب سایتای بزرگ طی سالها از راه تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات گسترده تونسته ان خود رو به عنوان برندی قابل اعتماد معرفی کنن. پس، حالا در بین کاربران اینترنت شناخته شدن و حتی تونسته ان طرفدارانی متعصب به دست بیارن.

پول و پله و سرمایه

مطمئناً سایت یه کار و کاسبی کوچیک، پول و پله و سرمایه یه سایت بزرگ رو در اختیار نداره. مثلا اگه بخوایم سایت فروش بلیط هواپیما علی بابا رو با سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی مقایسه کنیم، ً سایت علی بابا، سرمایۀ بیشتری در اختیار داره و می تونه از این سرمایه جهت بازاریابی دیجیتال و تقویت سئوی سایت خود استفاده کنه.

دیجیتال

امکان سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

در بازاریابی دیجیتال (یا هر نوع بازاریابی دیگری)، اما و اگرهای بسیاری هست. مطمئناً وب سایتای بزرگ حاضر نیستن روی یه موضوع نامطمئن که هزاران اما و اگه به دنبال داره، سرمایه گذاری کنن.

اینجاس که روزنۀ امید روی یه کار و کاسبی کوچیک باز می شه. دقیقاً همین نقطه ای که وب سایتای بزرگ حاضر به خطر کردن روی اون نیستن، واسه یه سایت کوچیک بهترین فرصت در بازاریابی دیجیتالیه.

برتریای سایت یه کار و کاسبی کوچیک

انعطاف پذیری

سایت یه کار و کاسبی کوچیک، چارچوب و قوانین پیچیده ای نداره. تو یه کار و کاسبی نوپا، شما می تونین اولویتای سایت خود رو هر هفته تغییر بدین. هم اینکه، واسه این کار نیاز ندارین همه چیز رو با چند تیم مدیریتی هماهنگ کنین.

اینطوری، شما می تونین روشای جور واجور بسیاری رو واسه پیدا کردن بهترین راه و روش آزمایش کنین. یادتون باشه تیمای کوچیک نسبت به تیمای بزرگ، سرعت عمل بالاتری دارن و می تونن مقدار زیادی کار رو در مدت زمان کوتاهتری انجام میدن.

خلاقیت

خلاقیت

همونطور که در بالا اشاره کردیم، یه کار و کاسبی کوچیک قوانین و چارچوب پیچیده ای نداره. به خاطر همین شما می تونین خلاق باشین. اگه ایده ای دارین، می تونین خیلی راحت اونو اجرا کنین.

مثلا اگه در آژانس مسافرتی علی بابا کار می کنین، واسه اینکه بتونین ایده های خود رو عملی کنین، در اول باید ایدۀ خود رو با چند تیم مدیریتی در میان بذارین. بعد، منتظر باشین که ایده هاتون بررسی و به وسیله مدیران مجموعه تایید شن. در بهترین حالت، ایدهاتون با کمی تغییرات، قابل اجرا هستن.

ایده

تمرکز

به عنوان یه کار و کاسبی کوچیک، شما می تونین یه روشِ بازاریابی دیجیتال رو واسه خود انتخاب کنین و روی اون تمرکز کنین. به این شکل که اگه تصور می کنین سئو و بهینه سازی سایت می تونه به کار و کاسبی تون کمک کنه، می تونین خیلی راحت از دیگر روشای بازاریابی اینترنتی صرف نظر کنین، تبلیغات گوگل خود رو واسه چند هفته متوقف کنین و تنها روی سئو و بهینه سازی سایت تون تمرکز کنین.

تو یه سایت بزرگ، مانند سایت علی بابا، مدیر بازاریابی فهرست بلندی از کارای هفتگی در اختیار داره که نمی تونه از هیچ کدامشون صرف نظر کنه.

دامنه تطبیق دقیق یا EMD چیه و چه تاثیری بر سئوی سایت داره؟

انتخاب زمینه فعالیت

درسته که آژانس مسافرتی علی بابا الان روی فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگه زمینه های مربوط به سفر فعالیت داره، اما شما به عنوان یه کار و کاسبی کوچیک می تونین روی یکی از این زمینه ها یه ریز کار کنین.

مثلا شما می تونین با برنامه ریزی دقیق، تنها روی رزرو آنلاین هتل تمرکز کنین و تا وقتی که در این مورد به یه متخصص تبدیل نشدین، در زمینۀ دیگری فعالیت نکنین. این انتخاب زمینۀ فعالیت، امتیازات بسیاری براتون داره که در ادامه توضیح میدم.

برنامه ریزی

اعتبار

شاید برنده های بزرگ تجاری، مشتریان و همکاران بزرگی داشته باشن. یه برند تجاری کوچیک هم می تونه همکارانی معتبر و البته مشتریائی کمتر داشته باشه. احتیاجی نیس مانند یه برند تجاری بزرگ عمل کنین، بلکه بهتره روی زمینۀ کاری خود تمرکز کنین تا بتونین در دراز مدت به یه کار و کاسبی معتبر تبدیل شید. شاید کار و کاسبی تون به اندازه رقبایتان بزرگ نباشه، اما می تونه به همون اندازه معتبر باشه.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

۵ روش واسه رقابت با سایتای بزرگ در سئو

به عنوان سایت یه کار و کاسبی کوچیک، می تونین به پنج روش با سایتای بزرگ در سئو و یافته های جستجوی گوگل، رقابت کنین.

روی کلمات کلیدی کم تر استفاده شده، تمرکز کنین

اجازه بدین در اول، کمی دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کنیم. در جهانِ کلمات کلیدیِ سئو، کلیدواژهایی وجود دارن که یه سایت بزرگ، مثلا سایت علی بابا، نمی خواد یا نمی تونه از اونا استفاده کنه یا نسبت سود به هزینۀ اون براشون به صرفه نیس یا حتی براشون پیگرد قانونی داره. این کلمات کلیدی عبارتند از:

کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail Keywords

درسته که سایت گردشگری علی بابا، کلید واژه “سفر به استانبول” رو هدف قرار داده، اما شما می تونین با هدف قرار دادن یه کلید واژه طولانی مانند “راهنمای مراکز خرید استانبول” یا “در استانبول از کجا لباس بخریم؟” رتبه خوبی در یافته های جستجو به دست بیارین.

گردشگری

باید بگم که این کلمات کلیدی رو در گوگل جستجو کردم و تنونستم فهرست خوبی از مراکز خرید استانبول پیدا کنم. یکی از امتیازات کلمات کلیدی طولانی اینه که دقیقاً اون چیزی که کاربران به دنبالش هستن رو هدف میگیره.

پس اگه می خواید کلمات کلیدی طولانی رو واسه کار و کاسبی کوچیک خود در نظر بگیرین، ایجاد اینجور فهرستایی می تونه به سایت تون کمک کنه.

کلمات کلیدی مقایسه ای

، سایت علی بابا هیچ وقت در محتوای سایت خود از نام دیگه برنده ها استفاده نمی کنه و معمولاً خود رو با رقبا مقایسه نمی کنه. پس شما هیچ وقت مطلبی با عنوان “مقایسۀ سایت گردشگری سفرمی با سایت گردشگری علی بابا” رو در هیچ کدوم از این دو سایت مشاهده نمی کنین.

اما شما به عنوان یه کار و کاسبی کوچیک می تونین اینجور صفحه ای رو در سایت خود داشته باشین و این دو سایت مطرح در زمینۀ خرید و فروش بلیط هواپیما رو با همدیگه مقایسه کنین. مطمئناً اینجور صفحه ای بازدیدکنندگان بسیاری رو به خود جذب می کنه.

کلمات کلیدی غیر قابل استفاده

مطمئناً سایت علی بابا با تعداد زیادی هتل در ارتباطه و از اونجایی که سایت معتبری در زمینۀ گردشگری حساب می شه، نمی تونه این هتلا رو رتبه بندی کنه و فهرستی از ده هتل برتر ایران بسازه.

در سمتِ دیگه، سایت کوچیک شما قرار داره که اینجور روابط گستردۀ تجاری با هتلا نداره. اینطوری، شما این فرصت رو دارین که در سایت خود، کلمات کلیدی که وب سایتای بزرگ قادر به به کار گیری اونا نیستن رو به کار ببرین.

خرید لایک اینستاگرام، روش هدف دار به سمت سرنگونی!

مطمئن باشین به کار گیری اینجور کلمات کلیدی، موقعیت سایت شما در یافته های جستجو رو بهتر کنه.

یه زمینه کاری رو هدف بگیرین و در اون معتبر شید

همونطور که گفتیم سایت علی بابا روی کلمات کلیدی اصلی حوزۀ گردشگری تمرکز داره، اما سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی می تونه تنها روی یه زمینه تمرکز کنه. مثلا میشه تنها روی برنامه های سفر یه شهر یا یه استان تمرکز کرد یا شهرهای جور واجور رو براساس معیارهای جورواجور رتبه بندی کرد.

تولید محتوای غیر مستقیم یا همون کسب درآمد غیر مستقیم

سایت علی بابا نه فقط به دنبال کلمات کلیدی، بلکه به دنبال محتواییه که به خریدِ مستقیمِ بلیط هواپیما از سایت شون کمک می کنه و با این روش، می خواد اندازه تبدیل سایت خود رو زیاد کنه. اما شما نمی تونین از همین روش استفاده کنین. در اول کار، شما نیاز دارین که اعتماد مشتریان رو جلب کنین و خود رو به عنوان شرکتی معتبر، معرفی کنین.

پس، باید محتوایی تولید کنین که رقبای بزرگتون قادر به به کار گیری اونا نیستن. رقبای بزرگتون دربارۀ هتلا، پروازها و شهرها تولید محتوا می کنن. پس، شما می تونین وب سایتی باشین که فهرستی از بهترینا ارائه میده یا مطالبی آموزشی دربارۀ سفر به مناطق جور واجور منتشر می کنه.

محتواتون باید با کیفیت تر و کامل تر از رقبایتان باشه

شما می تونین وقت بیشتری رو روی یه محتوا صرف کنین و محتوایی کامل تر و عمیق تر نسبت به رقبای بزرگتون تولید کنین. واسه این کار باید در اول کلمه یا کلمات کلیدی مربوط به زمینه کاری خود رو انتخاب کنین. تلاش کنین محتوایی تولید کنین که ۱۰ برابر بهتر از دیگر مطالب موجود باشه. به خودتون قول بدین که زمان بیشتری رو به تولید محتوا اختصاص می دید. اگه محتوای شرکتای بزرگ ۲۰۰ امتیاز مثبت داره، محتوای شما باید ۵۰۰ امتیاز مثبت به دست بیاره.

ایجاد روابط به صورت مستقیم

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، باید بتونین بهتر از وب سایتای بزرگ (و به صورت مستقیم) روابط کاری خود رو بسازین. مطمئناً وقتی که سایت علی بابا می خواد با فردی یا مجموعه ای در تماس باشه، این کار رو از راه تیم روابط عمومی خود انجام میده. اما شما می تونین خودتون دست به کار شید.

مثلا خودتون شخصاً با مشتریان یا هتلا یا آدمایی که به رابطه شون نیاز دارین، در تماس باشین. به سوالاشون جواب بدین. در شبکه های اجتماعی کار کنین و خودتون رو به عنوان کار و کاسبی تون معرفی کنین. اگه در ماه تعداد کمی تور برگزار می کنین، می تونین در اونا حضور داشته باشین. اینطوری می تونین به صورت مستقیم با بقیه در رابطه باشین.

ایجاد روابط مستقیم، مزیت بسیار بزرگی واسه کار و کاسبی کوچیک شما میشه. این کار می تونه دسترسی به محتوای شما رو آسون کنه و کار و کاسبی تون رو در کلمات کلیدی و محتوایی که برنده های بزرگ به دلیل معروفیت تجاری قادر به به کار گیری اونا نیستن، به نمایش گذارد.

وب سایتای بزرگ مجبورند همۀ کارای خود رو با احتیاط و سنجیده بکنن. وقتی که کاری با احتیاط انجام شه و همۀ حولوحوش کارا در اون رعایت شه، مطمئناً نمیشه خوب روی یه نقطه از اون تمرکز کرد و اینجا دقیقاً همون نقطه ایه که کفۀ ترازو به نفع یه کار و کاسبی کوچیک پائین میاد.

امیدوارم با کمک نکات گفته شده در این مقاله بتونین وضعیت سئوی کار و کاسبی کوچیک خود رو در یافته های جستجو بهتر کرد. خوشحال میشیم نظرات و پیشنهادات خود رو با ما در میان بذارین. هم اینکه اگه در مورد بازاریابی دیجیتال سوالی دارین، می تونین با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ تماس بگیرین تا کارشناسان نوین شما رو راهنمایی کنن.

موضوع مرتبطسئو و بهینه سازی سایت

بحث درباره این مقاله رو شما شروع کنین! ارسال دیدگاه

 

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

جنبش خودتون رو شروع کنین!

بازاریابی محتوا به تجارت من کمک می کنه؟

بازاریابی محتوا

بازاریابی سبز چیه و چیجوری در اون موفق شیم؟

معیارهای ساخت لینک