لیبل حرارتی سفید

لیبل حرارتی خبرها جعلي گزارشي غلط و بعضاً هيجان انگيز هست که براي جلب توجه، گم راه کردن، فريب دادن يا آسيب رساندن به آوازه ايجاد مي شود. برخلاف داده ها غلط، که غلط هست زيرا يک خبرنگار حقايق را غلط گرفته است، خبرها جعلي به قصد دستکاري کسي يا چيزي ايجاد مي شود. خبرها جعلي زماني مي‌توانند به شتاب منتشر شوند که داده ها نادرستي با ديدگاه مخاطبان ارائه دهند، زيرا چنين محتوايي احتمالاً گزینه سؤال يا تخفيف قرار نمي‌گيرد.

 

در سال هاي اخير، اينترنت يک شبکه توزيع اندک هزينه براي خبرها جعلي آماده کرده است. ارسال خبرها جعلي در ادامه تالارهاي گفتگو، فيلدهاي نظرات وب سايت، وبلاگ ها و وب سايت هاي رسانه هاي اجتماعي به علم فني کمي نياز دارد. به ويژه وب سايت هاي رسانه هاي اجتماعي اثبات کرده اند که مکان آساني براي توزيع خبرها جعلي هستند. ماجرا هاي جعلي را مي اقتدار از طريق يک گوشي هوشمند موبايل توييت کرد يا پست کرد و به شتاب از طريق ريتوييت و اشتراک گذاري بين مخاطبان زيادي توزيع کرد.

 

اگرچه برخي از سازندگان و توزيع‌کنندگان خبرها جعلي برنامه‌هاي سياسي يا اجتماعي دارند، برخي ديگر بيشتر کارآفرين میباشند و از خبرها جعلي به کارگیری مي‌کنند که در ادامه مرحله احساسي براي گيرندگان جذابيت دارااست تا از تبليغات ديجيتالي که در ادامه اطراف محتوا قرار مي‌گيرد، درآمد به دست آوردن کنند. وقتي از خبرها جعلي براي توسعه تبليغات به کارگیری مي شود، مي تواند خطر آفرین باشد. علاوه بر صورت دادن به اذهان و خوی عمومي، مي تواند منجر بي اعتمادي، تشويق مخالفان و گم راه نمودن اعتنا از خبرها واقعي شود.

 

فيس بوک و google در ادامه جواب به نقدها در ادامه گزینه عدم موفقيت در ادامه جلوگيري از توزيع خبرها جعلي در ادامه جريان انتخابات رياست جمهوري 2016 در ادامه ايالات متحده، اقداماتي را براي سرکوب داده ها غلط انجام دیتا اند. آن ها ائتلافي به اسم First Draft تشکيل دیتا اند و با رسانه هاي وسیع همکاري مي نمایند تا به اعضا اينترنت در ادامه گزینه چگونگي تشخيص خبرها جعلي تدریس دهند. آن ها همچنين در ادامه هم اکنون فعالیت با افراد ثالث براي ايجاد وب‌سايت‌هاي مستقل بررسي حقايق میباشند و در ادامه هم اکنون بررسي راه‌هايي براي شناسايي و برچسب‌گذاري اخباري میباشند که نمي‌توان آن ها را تأييد کرد، دقيقاً نظیر روشي که ويراستاران ويکي‌پديا برچسب‌گذاري مي‌کنند که آن ها فکر مي‌کنند بايد گزینه سؤال قرار گيرند.

 

در اينترنت، اخباري که به قصد فريب ايجاد مي شوند، اکثر اوقات داراي فرمان گویش ضعيف و کلمه ها اشتباه املايي هستند. ممکن هست از گویش نژادي به کارگیری نماید يا تعداد زيادي حروف وسیع و نشانه تعجب داشته باشد. براي تأييد صدق يک خبر، مي‌تواند مفيد باشد که يک موتور کاوش را پرس و جو کنيد تا تأييد شود که منابع خبري دارای و سنتي نيز خبر را پوشش مي‌دهند. خبرها جعلي اکثر اوقات صرفا يک مبداء دارند. استراتژي ديگر براي شناسايي خبرها جعلي، بررسي اسم دامنه و URL سايت ميزبان است. اکثر اوقات به حیث مي برسد که خبرها جعلي داراي يک اسم دامنه دارای است، البته داراي يک URL هست که به .com.co يا پسوند غيرمعمول ديگري ختم مي شود.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.