‫بررسیای آنلاین دارایی اصلی کسب و کاره و‬ این موضوع مخصوصا واسه جستجوی محلی صادقه‬. تحقیقات گذشته نشون داده که بیشتر مصرف کننده ها‬ بیشتر از کار و کاسبیای محلی استفاده میکنن ‬و به این پیشنهادها به اندازه‬ پیشنهادای شخصی اعتماد میکنن.‬ اگه شما نقدهای آنلاین رو دریافت‬ نکنین فرصت مهمی رو از دست دادین‬. نه فقط با بررسیا معروفیت آنلاینی بدست میارید‬ بلکه هم اینکه مشتریائی رو هم به‬ جلوی درهای شما می آورد.‬ نقد (بررسی) یه نوشته کوتاهه‬ که به وسیله مشتری و براساس‬ تجربه اش در مورد کار و کاسبی جفت و جور میشه مثلا بررسیا در موتورهای جستجو، وب‬ سایتهای نقد محلی، یا خدمات یا حتی وبلاگها.

تاثیر بررسیا واسه دریافت بازخورد

‬ از پایه سه راه هست که‬ یه کاربر میتونه بررسی از کار و کاسبی ارائه دهد :‬ به صورت آفلاین، ایمیل یا سایت.‬ خیلی از کسب و کارا هر‬ روز با مشتریانشان به وسیله تماس تلفنی،‬ نامه یا تعاملات درون فروشگاهی رابطه بر قرار میکنن.‬ در همه این ارتباطات آفلاین فروشنده از مشتریانش‬ در مورد تجربه ای که داشتن میپرسد‬ و شما می تونین از عکس العمل منفی‬ واسه ارتقای کار و کاسبی خود استفاده کنین‬ و یه فیدبک مثبت رو تبدیل به یه تایید واسه‬ به کار گیری سایت گردونین‬. اگه شما آدرسهای ایمیل رو در سایت واسه‬ مشترک شدن و یا ارسال خبرنامه قرار نداده اید‬ یه فرصت بزرگ بازاریابی رو از دست دادین.‬ ساختن، نگهداشتن و رشد دادن لیست مشتریان‬ و اونایی که به طور فعال‬ در مشتری شدن فعال هستن‬ دارایی خوب و با ارزشی رو‬ در اختیار همه قرار می ده.‬ شما می تونین از این لیست نه‬ فقط واسه اطلاع رسانی و بازرگانی با‬ یه سری مخاطب با صلاحیت‫ استفاده کنین بلکه می تونین‬‬ دعوت نامهایی به مشتریایی رضایت مند بفرستید‬ و یا اینکه ایمیل خرید و‬ فروش اتوماتیکی جفت و جور کنین یا اینکه انگیزه ای‬ واسه گذاشتن نظر در مورد محصول‬ یا سرویستان ایجاد کنین‬. راه سومی که می تونین بررسیایی‬ دریافت کنین در وب سایته.‬ هر روزه تعداد بیشتری از وب سایتهای‬ شما، اجناس و خدمات شما رو بررسی میکنن‬.

سایت شما جاییه که‬ بیشترین کنترل رو بر محتوایش دارین‬ و شما باید بخشی رو به تصدیقا و‬ به اشتراک گذاشتن تجربه مشتریان اختصاص بدین.‬ این وقتیه که میزبان دریافت‬ محتوای تولید شده با کاربران واسه سایت خود باشین‬ که موتورهای جستجو خیلی اونو‬ دوست دارن. و واسه کاربران، خوندن در مورد تجربه زندگی‬ مشتریایی قبلی میشه تاثیر زیادی بر اراده کردن خرید‬ مشتریان بالقوه شما داشته باشه.‬ هم اینکه ناحیه ای رو واسه قرار‬ دادن نظرات کاربران در صفحه تعبیه کنین.‬ شما می تونین مستقیما این بخش رو‬ در سایت بذارین یا‬ از افزونه های شخص سوم استفاده‫ کنین ولی اگه شما درخواست نکنین‬‬ هیچوقت نظری دریافت نمی کنین‬ به جز صفحه شما لیست در‬ حال رشدی از سایتها هم هست‬‬‬‬ که نظرات کاربران از اجناس،‬ خدمات و کار و کاسبیای جور واجور رو جمع آوری میکنه‬.

اراده کردن

مشتریان راضی خود رو تشویق کنین‬ تا بررسیا از سایت شما رو‬ در سایتهای کار و کاسبی اصلی‬ مثل Google+ Local جهت بهینه سازی جستجوی محلی گوگل بذارن. هم اینکه باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین‬ که سایتهای بررسی جور واجور فریمورکهای مختلفی رو ارائه میکنن.‬ با وجودی که خیلی از اونا‬ از امتیاز دهی ستاره ای استفاده میکنن‬ ولی شکلهای دیگری هم از اون هست.‬ واسه نمونه Google+ Local‬ از سیستم Zagat‬ استفاده میکنه‬ که رستوانهای جور واجور رو در مقیاسی‬ ۳۰ تایی براساس غذا، خدمات و د‫کوراسیون امتیاز دهی میکنه. جداگونه از چگونگی به اشتراک گزاری اونا در وب‬ ،بررسیا فرصتی عالی واسه و ارجاعا به صفحات شماس‬ که به مردم کمک میکنه تا شما‬ رو در موتورهای جستجو پیدا کنن و بعد‬ باعث میشه که راحت تر تصمیم‬ گیری خود رو بکنن‬.‬‬