تم تولد کودکان – تجربه ی یک شب به یاد ماندنی

احتمالا شما هم در سالهای اخیر تجربه ی سوپرایز شدن در محل کار و روز تولدتان داشته اید؛ یا حداقل این تجربه را از زبان دوستانتان شنیده اید. تولدهائی هیجان انگیز، که البته با رعایت ساختار های محل کار و تم های تولد کمی رسمی تر، برگزار شده است. خود من هم این تجربه را چندین بار داشته ام. دلایل برگزاری جشن تولد در دفتر کار کمی بیشتر از یک جشن تولد معمولی است. این جشن های تولد علاوه بر ابراز مهر و توجه که اساس یک برگزاری جشن است، نگاهی است جدید و نو به حمایت از فضای کاری دوست داشتنی در دفاتر کاری که تا همین چند سال قبل تنها به محلی خشک و بی روح برای انجام وظایف تبدیل شده بود. اما کمپانی های بزرگ دنیا سالها است به این نتیجه رسیده اند که، بالابردن بهره وری در سازمان، تنها با داشتن منابع انسانی شاد و راضی بدست می آید.

حالا برای اینکه بدانیم برای برگزاری یک جشن تولد در دفتر کار باید چکارهائی انجام دهیم، که علاوه بر رعایت تم جشن در سازمان، بتوانیم همکاران یا مدیر خود را سوپرایز کنیم؛ با هم شروع می کنیم :

 

 

گام اول : متحد باشیم

بهترین سوپرایز یک تولد یعنی : همه از موضوع خبر داشته باشند بجز یک نفر. آن هم صاحب تولد! پس با هم متحد باشید تا هم هدیه بهتری بخرید و هم اینکه هیچکس در این روند طولانی و سِری کاری را به اشتباه انجام ندهد. سعی کنید اگر برای کارمندان یک بخش یا همکارانتان تولدی برگزار می

کنید؛ مدیران را هم درگیر موضوع این کنید و آنها را از جزئیات برگزاری آن آگاه سازید. مشارکت مدیران در جشن تولد کارمندان علاوه بر بالا بردن ارزش آن، منجر به هماهنگی بیشتر می گردد.

 

گام دوم : یک روز مناسب انتخاب کنید

روز مناسب یعنی، روزی که صاحب تولد حتی فکر برگزاری جشن تولدش را هم نداشته باشد. نه اینکه یکماه قبل و یا بعد از روز تولدش! ولی نگذارید محدود شدن به روز تولد باعث لو رفتن نقشه و زحمات شما شود. اگر گرفتن تولد پرسنل امری روتین در دفتر کار شماست؛ پس قطعا بدانید که شخصی که تولدش است، در آن روز هر لحظه منتظر یک سوپرایز است. من که به شخصه، سوپرایز شدن را به برگزاری جشن لو رفته در روز تولدم ترجیح می دهم!

گام سوم : از با تجربه ها استفاده کنید

معمولا قدیمی های محل کار خلق و خو و سلائق کارمندان و مدیران را بیشتر می شناسند. از آنها برای هماهنگی ها استفاده کنید و تجربیاتشان را از جشن های تولد قبلی بپرسید. ضمنا اگر از نظر زمان با مشکل مواجه هستید و یا به علت حجم کارهای خود شرکت، فرصت کافی برای تدارک را ندارید؛ موسسه هائی هستند که به طور تخصصی به موضوع برگزاری انواع جشن های تولد با تم های تولد گوناگون مشغولند. از آنها می توانید در زمینه تدارک جشن، تهیه کیک و فینگرفود و انتخاب تم مناسب کمک بگیرید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   لینک های برگزیده

گام چهارم : به چند تیم تقسیم شوید

اگر خودتان دست به کار شده اید تا تولدی شایسته برای همکارتان بگیرید؛ پس کار گروهی را فراموش نکنید. به چند تیم تقسیم شوید و مسئولیت ها را هم بین خود پخش کنید. دوباره یادآوری می کنم، برگزاری هر جشنی از تولد گرفته تا میهمانی فارغ التحصیلی نیازمند یک تم مرتبط به آن است. هیچ وقت یک تولد در محل کار را با یک میهمانی دورهمی، یک جشن تولد دوستانه یا یک پارتی لاکچری به اشتباه نگیرید. به نظر من مسئولیت خوراکی های جشن تولد را به یک تیم بسپارید، از تهیه کیک تولد و فینگرفود تا میز بار کوچک خوراکی ها و تنقلات. اینگونه هیچ عدم هماهنگی در خریدها به وجود نمی آید. یک تیم با سلیقه را هم مسئول تهیه هدیه کنید. فقط لطفا هدیه تکراری و غیر کاربردی نخرید! بگذارید صاحب تولد بداند تا چه حد برای او ارزش قائل بوده اید. اصلا نیازی به تهیه یک هدیه ی خیلی گران قیمت نیست؛ تنها کافی است مطابق با سلائق و نیازهای صاحب تولد باشد.

 

 

گام پنجم : طعمه را به محل برگزاری جشن بیاورید!

قطعا شما هم با من موافقید که یکی از چالش برانگیزترین بخش های یک تولد سوپرایز، آوردن صاحب تولد بدون اینکه شکی در او ایجاد کرده باشیم، به محل برگزاری جشن است. می دانم ممکن است تمام سناریوها را قبلا اجرا کرده باشید یا اینکه با شخص باهوشی طرف حساب هستید که ممکن است به نقشه های شما پی ببرد؛ اما : خواهش می کنم از خبرهای فاجعه برانگیز یا شوکه کننده برای پرت کردن حواس صاحب تولد استفاده نکنید. برخی از شوک هایی که همکاران من برای سوپرایز کردنم، در روز جشن تولد استفاده کرده اند هنوز هم باعث سکته ام می شود! خواهش می کنم یک سوپرایز مناسب طراحی کنید.

 

 

گام ششم : با هم مهربان باشیم

از نظر من که برگزاری یک جشن تولد کوچک و بزرگ ندارد؛ خیلی هم به محل برگزاری آن وابسته نیست؛ تنها نشانی است از ابراز مهر و توجه، چیزی که در این روزها بسیار بیشتر از قبل به آن نیازمندیم؛ پس بیشتر تولد بگیرید. شاد باشید و خوش …